۱۳۸۶ بهمن ۲, سه‌شنبه

از سر دلتنگي


اول اينكه
ايام حسين پارتي به همه شما مبارك. بريد با تعطيلي ها حال كنيد. به روح يزيد هم درود بفرستيد كه يه حال اساسي به تقويم ايران داد. بعد بگيد اين نظام بده و دين مايه عقب موندگي مملكته. برف مياد مملكت تعطيل ميشه، يه آخوند كس مغز ميميره مملكت تعطيل ميشه. يه بابايي رو تو 1400 سال پيش كشتن ما تو قرن 21 تعطيل ميشيم. تعطيلي رو عشق است كون لق پيشرفت و تكنولوژي و رسيدن به استانداردهاي جهاني.
يه حساب سرانگشتي كنيد ميبينيد چند هزار ميليارد تو اين روزا حيف و ميل ميشه. اونايي كه دستشون به دهنشون ميرسه غذاي نذري ميپزند و بين امثال خودشون تقسيم ميكنن. پوستر و پارچه و پلاكارد و بنرهايي كه اداره ها چاپ ميكنن و راهي شده براي خرج كردن پول مملكت. تو هر كوچه يه هيات درست ميشه از خلق الله پول جمع ميكنن ميرن 10 ميليون تومن ميدن علم و شمايل و پر شتر مرغ دونه اي چند هزار تومن ميگيرن. كاش اينا هم كه ميرفتن اونجا اعتقاد داشته باشن جوانها براي مخ زدن جنس مخالف ميرن و مسنها براي كم نياوردن جلو در همسايه. اين همه پول رو جمع كنيد باهاش كارخونه درست كنيد، شغل ايجاد كنيد تا اين همه بيكار تو مملكت نداشته باشيم. هم سود ميكنيد هم يه جماعتي به جونتون دعا ميكنن. بياييد براي كسايي كه سرپناه ندارن خونه بسازيد و به قيمت ارزان بهشون كرايه بديد. باور كنيد اينطوري هم ميتونيد پولتون رو حلال كنيد. استفاده مالي هم ميبريد.

دوم اينكه
شركت بي پول شده، ما هم بيكار نشستيم تا فرجي حاصل بشه (فكر بد نكنيد فرج چند تا معني ميده). اين همه راه اومديم اينجا و داريم سماق مي مكيم. شبا تا صبح بيداريم و صبحا تا لنگ ظهر، مي خوابيم. چند روزي هم اينجا رو تعطيل كردم رفتم تهران. هر چند ايام حسين پارتي بود و ملت كسخل مازوخيسمي تو اين سرما ريخته بودن تو خيابون و خودشون رو شكنجه ميدادن، اما از اينجا بهتر بود. اينجا حتا سوپري ها هم تعطيل بوده . ديروز رفته بودم كبابي، ديدم داره با لوله آب ور ميره بهش گفتم چي شده؟ گفت لوله آب يخ زده تا درست نشه غذا درست نميكنيم. تو دلم گفتم حقتونه. سه روز به خاطر حسين تعطيل كرديد، دو روز ديگه هم تعطيل باشيد تا حالتون جا بياد. اين بابا بيشترين فروشش در روز شايد 20 دست كبابه نهايت سودش روزي 10 تا 12 هزار تومن باشه. نميدونم چجوري خرج زن و بچش رو ميده.

سوم اينكه
كانال مولتي ويژن شروع كرده فيلم 300 رو داره ميذاره (سگ بشاشه تو روحشون) تازه داشت اين جريان يادمون ميرفت اينا دوباره شروع كردن. سه تا كانالش هم داره پخشش ميكنه. من سايتشون رو پيدا نكردم شما اگر پيدا كرديد بريد اونجا و از ارادتي كه به رهبر كبير انقلاب داريد، كمي هم خرج اونا كنيد. جاي من رو هم خالي كنيد.

چهارم اينكه
مرده شور ISP اينجا رو ببرن. حس ميكنم برگشتم به دوراني كه كتابها رو سنگ حكاكي ميكردن. براي لود شدن يك صفحه ساده كه فقط text باشه، حداقل سه تا چهار دقيقه بايد صبر كنم. تو عصر سرعت و تكنولوژي كه يك ثانيه هم اهميت داره و جبران نشدنيه، من روزي يك كارت 5 ساعته ميسوزونم و فقط 15 يا 20 دقيقه استفاده مفيد دارم.

پنجم اينكه
ميدونم دير شده ولي به بهانه زاد روز فروغ فرخزاد در 15 دي

سكوت...
سكوت...
من از سرزمين مبهم صداها مي آيم
از گنگي حزن آلود ترانه ها مي خوانم و زندگي ...
زندگي ...
سمفوني عجيبي است
(شعر از فروغ فرخزاد)


0 نظر شما: